עדי סנדל, קלינאית תקשורת(M.A)

עדי סנדל, קלינאית תקשורת (M.A)

יום שני, 16 במרץ 2015

פוסט ראשון. נעים להכיר.



שלום,

אני עדי. אני אמא כבר שלוש שנים, וקלינאית תקשורת כבר... די הרבה שנים...

אני אוהבת מאוד להיות קלינאית, ואוהבת מאוד להיות אמא. שתי הזהויות האלה לדעתי משתלבות נהדר ביחד ומשפרות אחת את השנייה. (אולי חוץ מהעובדה שאני מאבחנת את הבנות שלי על בסיס יומי...).


לפני שהפכתי להיות אמא, נתתי להורים של מטופלים הדרכות וטיפים שיעזרו להעשיר את השפה של ילדיהם, אבל מאז שאני הורה בעצמי הבנתי שעצה כמו "כל בוקר, בין ההלבשות והריצות לגן, תתרגלו את האות ל 10 פעמים" היא לא באמת ריאלית


אני מאוד מאמינה בלשלב את הלמידה - השפתית, המוטורית, החשבונית ובכלל - בחיי היומיום (פשוט כי אחרת זה לא קורה. שיקום ההורה שיושב שעה כל יום עם כל ילד בנפרד!), והחלטתי לשתף את מה שעובד אצלי בבית.


לפעמים אני מה"אימהות המשקיעניות", ואני חושבת מראש על איזו הפעלה יצירתית עם המון מטרות פדגוגיות, אבל לרוב אני די עצלנית ופשוט זורמת תוך כדי אלתור - ובעצם, זה לא באמת משנה, כל עוד יש לי מטרה מסוימת במחשבה ואני פועלת לפיה.


איזה מטרות יכולות להיות לי?

(Image courtesy of Master isolated images at FreeDigitalPhotos.net)


 

*חוץ מלדאוג שהילדות אוכלות, הבית נקי ואף אחד לא צורח*




זה כבר תלוי בצרכים של כל ילד ומשפחה. אצלנו, למשל, חשוב לי להעשיר את אוצר המילים, לחשוף לחומרים ופעילויות שונות, לעודד תקשורת ורבלית, ללמד המללה של רגשות, לשפר את היכולות החשבוניות והאורייניות והכי חשוב- להשתדל שזה יהיה באווירה כיפית. ברור שכל רגע נוספת עוד מטרה, או משתנה, אבל יש איזה קו ברור בשיח ביני לבין הילדות.




בבלוג שלי...

יהיו כל מיני- הצעות לפעילויות, משחקים, יצירות, ספרים, שמשולבים בהם טיפים להעשרת השפה של הילדים- פחות לפי גילאים ויותר לפי יכולות.

ואיך אני יכולה להבטיח לכם שזה עובד? פשוט תסתכלו על הבת שלי- בת שלוש וכבר דוברת 9 שפות, פותרת משוואות מתמטיות ומתכוננת לתואר הראשון! סתם סתם. דוברת רק עברית. אבל עשירה



 * מעניין אתכם? * 

הנה פוסטים של פעילויות לילדים:
* מי אני בכלל? הנה פוסט היכרות:
פוסט ראשון – פוסט הכרות.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה